KARMA!!!
Låtsas-bondens renovering av nya gården, har idag landat på staketet. Det sågas, målas, skruvas, och exponeras för värsta sortens Karma. Låt mig förklara: Efter ett tårtkalas med grannarna vid tidigt 2000-tal, så bestämde sig vännernas 5-åriga dotter att "spontankissa" lite vid vägrenen på väg hem. Dock var koncentrationen inte helt fullständig, (lätt sockerstinn efter flertalet tårtbitar och småkakor...) vilket slutade med att hon doppade rumpan rakt ner i ett myrbo. Det kom blandade småhopp, panik-skrik, tårar samt svordomar som ingen 5-åring bör ha i sitt vokabulär! Nu kan jag inte beskriva hela efterföljande händelse, utan att erkänna att det kan ha kommit ett spontanfnitter ur Låtsas-bondens annars så väluppfostrade mun. Dessa blev dock kortvariga, då en välriktad handflata från min fru träffade mig i bakhuvudet med orden: -Sluta skratta, Karma kommer och ge igen! Nu är jag jag ingen större "troende" av någon sort, så den där Karma struntade jag blankt i. Idag (närmare 20 år senar