ÄNTLIGEN ÄR DET PÅ GÅNG!!!!!
Låtsas-bondens efterlängtade "Idiotprojekt 2026" är äntligen igång efter odlingsmotgångar och väderförhållande som ej godkänts enligt gällande vår-standard. (EN:12579) Efter inflytt på den nya gården, så ska jag äntligen få prova på livet som vin-bonde. Ok...... 10 vinstockar kanske inte räcker för att kalla sig vinbonde, men vindruvs-gelé-bonde låter inte lika tufft. Nu sitter de i alla fall i marken, och inom ett år eller två kommer det egenproducerade vinet avsmakas med stolthet. ( Enligt min fru, kommer vinet få namnet "Fontanellsläpp"?) Även Frilandsgurkan har hunnit möta jorden, tätt följt av Sqush & Blomsterböna. 2025 års idiotprojekt (odla Majs direkt i gräsmatta) kommer inte behöva upprepas. Nu finns utrymme för några tusen plantor utan att uppta allt för mycket yta som annars är avsedd för solstolar och picknikbord. Nu siktar vi på potatisen. Förra grannarna kommer med sättare, harv och en liten röd traktor inom kort! EFTERLYSNING!!!!! Jag behöver en traktor! Då det är den bä