Nä men..... Har Låtsas-bonden hittat Pak Choi på sin studieresa?
Nä, detta är sista bilden från hemmaodlingen innan avfärd mot Fetaostens rike.
Eftersom planen om utlandsvistelse kom i god tid, så genomförde jag en tillfällig nerstängning av den hydroponiska odlingen i förrådet innan jag drog.
Dels för att den Asiatiska kålen nu var klar i mina ögon, men också för att min huspassande (lätt förvirrade) granne skulle få lite mindre att ansvara för när jag förlustar mig på södra breddgrader.
Så efter att ha badat de spretiga fossingarna i näringslösning några veckor, blev det expresståg till frysen.
Kolla in rötterna..... Som hämtade från nån rymdfilm med attackerande aliens!
Nu klarar jag behovet till höstens Japanska nudlar i alla fall.
Nu ska en ny omgång av skeptiska växter planteras, och inom kort ska höstens hydroponiska odlingar dra igång igen.
Basilikan i frysen är snart slut, å med tanke på att dottern numera titulerar sig "halv-Italienare" på grund av pesto-tuggande pojkvän, så blir det väl säkrast att växla upp nivån på just den delen?
Nått annat ni anser jag ska odla i vinter, meddela mig så ser jag till att titta djupt ner i frölådan...
Over and out!
PS. Personligt meddelande till min huspassande förvirrade granne:
-Kliv upp ur min pool, å sätt för guds skull på dig badkläderna! Mina övervakningskameror får ångest och traumatiska bildryckningar.....
Jag är hemma om 10 timmar!
Ps igen.
Vill ni veta mer om hydrophonisk odling, besök min sammarbetspartner www.hydrogarden.se
#kameraflimmer #självhushållning #hydrogardensverige #bondebetraktelsen #självhushåll #grekland #semester

