Ja, inte för mig då, men för så många andra är det första dagen på en länge efterlängtad ledighet.
Det är idag vi går från att bara nöjes-odla i trädgården, till den där 5-veckors "måste rensa varenda liten ledig yta i den här förbannade trädgården" perioden!
Det vi längtade så otroligt efter, blev plötsligt en övertung ryggsäck med "måsten"?
Så dagens visdomsord från Låtsas-bonden är:
- Lite skit i trädgården är bara bra för hälsan! Trädgården är till för din skull, inte för någon dryg granne som anser att dina rabatter är tvivelaktigt rensade.
(skulle det ändå mot förmodan dyka upp någon halv-tossig granne å klaga, så passa på att stretcha ut det där fingret som sitter i mitten av handen på dig....)
Med det sagt så övergår jag till mitt egna rensande.
I dagarna lägger jag den sista "tuschen" i min utställnings trädgård i Furuviksparken/Gävle. Här ska det odlas så det ryker ur ungarnas öron i sommar.
Monstret på bilden är för närvarande min största motgång och fiende i trädgården.
Han äter mina blommor, bajsar på gångstråken, och tigger korvbröd av mina gäster. Han ska vara förbaskat glad att han är så söt, annars hade jag gjort kaos med honom!!!
"Viva la Sommar"
//Låtsas-bonden
#trädgård #bondebetraktelsen #självhushållning #trädgårdsinspiration #furuviksparken
