Då odlingsytan stått orörd under många år, så fanns det lite att sätta tänderna i. Fick dock hjälp från någorlunda arbetsvillig 15-åring samt ogräs-tuggande påfågel....
Då vi kom igång lite sent på säsongen, fick Låtsas-bonden plundra delar av sin hemma-trädgård för vidare förflyttning till parken.
Varje fredag & lördag hela sommaren, bjöds det på allehanda happenings i visningsträdgården. Planteringsskola, odlingstips, och avsmakning av skörd.
Här är en blandad kompott av bilder från sommaren.

Visningsträdgård 2027?
Efter 2 år av extremt odlande i parken, tog vi nu en välförtjänt paus.
Kan inte lova nya tag under kommande år, det får tiden & energin utvisa.
Tack Furuviksparken för att jag fick husera fritt bland karusellerna....
Weine "Låtsas-bonden" Pernersten
Önskar du komma i kontakt med Furuviksparken, gör du det här: